Vanliga frågor

Beställning och betalning Leverans och retur Mallar och programvara Produkter och PrintService Kundkonto och inlogg
Leverans Reklamation Retur

Vad tråkigt att du önskar att ångra ditt köp. För att undvika att behöva returera rekommenderar vi att du kontrollerar ditt val av material, format och antal noggrannt och en extra gång innan du slutför ordern. Vår produktion är direkt kopplad till ordersystemet för att kunna leverera ordern till dig snabbt.

Men skulle en retur vara oundviklig, så är våra villkor följande:

  • Företag erbjuds inte ångerrätt på köp i etikettshoppen, i enlighet med gällande lagstiftning på området.
  • Privata kunder har, i enlighet med konsumentköplagen, 14 dagars ångerrätt på köp i etikettshoppen. För privata kunder gäller att ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du har mottagit beställningen och har den i fysisk besittning.
  • Privata kunder har inte ångerrätt i vår portal för utskrifter, se paragraf 18.2 punkt 3 i konsumentlagen som anger att reglerna kring ångerrätt inte omfattar leverans av varor som tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller som har fått en tydlig personlig prägel.

Om du vill returnera en beställning kan du läsa hur du går till väga i våra köpvillkor. Du kan också kontakta vår kundtjänst på telefon 08-408 398 22 (måndag till fredag mellan kl. 8:30-15:00) eller via e-mail på [email protected].