Köpvillkor

Allmän information

Etikettshoppen ägs av aktiebolaget

CCL Label A/S
Tjærebyvej 90
8930 Randers NØ, Danmark
reg.nr. 15512415

Aktiebolaget CCL Label A/S tecknas av styrelsens ordförande tillsammans med en chef eller av hela styrelsen.

Etikettshoppen drivs av och har sin verksamhetsadress på:

Avery Nordic
Valdemarshaab 11, 1. sal
4600 Køge, Danmark
SE-Nummer 33488580

Vid frågor, invändningar eller liknande kan du kontakta Avery Nordic på telefonnummer: 0721 – 869 869 samtliga vardagar mellan 8:30–15:00 eller via e-postadress: nordic@avery.com.

På vardagar besvaras e-post inom 24 timmar.

 

Betalning

När du handlar hos etikettshoppen kan du betala ditt köp med följande betalkort:

Visa
Mastercard
Maestro
JCB

Det debiteras inga kortavgifter. Beloppet dras från ditt kort först när varan skickas ut.

Som privatperson kan du även betala via Klarna.

Företagskunder med organisationsnummer har möjlighet att betala via faktura. Fakturan skickas ut så snart ordern har behandlats. Betalningsfristen är 14 dagar från det att varorna skickas ut.

 

Leverans

Endast kunder med en svensk leveransadress, som köpet kan levereras till, kan handla hos etikettshoppen. Privata företag, offentliga företag och institutioner samt privatpersoner kan handla hos etikettshoppen. Endast kunder med organisationsnummer kan köpa på faktura med 14 dagars kredittid.

Alla köp levereras med kurirfirman UPS, United Parcel Service, i Sverige på adressen Hangarvägen 2-4, 230 32 Svedala. Organisationsnummer: 556109-4532, momsregistreringsnummer: SE556109453201.

Alla sändningar tilldelas ett unikt trackingnummer, så att sändningen kan följas och spåras. Trackingnumret anges i samband med beställningsprocessen.
Köparen erbjuds 2 leveransmöjligheter som väljs under beställningsprocessen hos etikettshoppen:

  • UPS Standardleverans. Leverans inom 4–6 vardagar. Pris 79,00 kr inkl. moms
  • UPS Expressleverans. Leverans inom 1–2 vardagar. Pris 249,00 kr inkl. moms

Vid köp för minst 1.000,00 kr erbjuds fri frakt. Annars är fraktkostnaden 79,00 kr per försändelse. Vid val av UPS Expressleverans kostar leveransen alltid 249,00 kr oavsett köpets värde.

Vid beställningar av fler än 10 000 ark uppskattas leveranstiden dock till ca 10–12 vardagar.

Beställningar mottagna före kl. 13:00 behandlas samma dag (förutsatt att det är en vardag). Beställningar mottagna efter kl. 13:00 behandlas nästföljande vardag.

 

Ångerrätt

Företagskunder har ingen ångerrätt på köp hos etikettshoppen.
Privatpersoner har enligt distansavtalslagen 14 dagars ångerrätt på köp hos etikettshoppen.

För privatpersoner gäller att ångerrätten utlöper 14 dagar efter den dag då du har mottagit din beställning och har den i fysisk besittning.

Om du vill ångra ditt köp skall du meddela Avery Nordic detta inom 14 dagar från att du mottagit ditt köp. Meddelande ges genom att kontakta Avery Nordics kundtjänst på tel.nr 0721-869 869, skicka ett mejl till [email protected] eller genom att fylla i och skicka in en ångerblankett.

I ditt meddelande skall du göra oss tydligt uppmärksamma på att du önskar utnyttja din ångerrätt.

Du kan inte ångra ditt köp genom att vägra att ta emot varan utan att samtidigt ge oss tydligt meddelande om detta.

 

Retur av ångrat köp (gäller endast privatpersoner)

Din order ska skickas i retur till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du står för de direkta kostnaderna i förbindelse med varans returförsändelse.

Avsaknad av originalförpackning kan utgöra värdeminskning, så för att säkerställa att alla pengar återbetalas vid returen rekommenderar vi att varan returneras i sin originalförpackning. 

Kostnaden för returen varierar beroende på paketets vikt och vald fraktmetod.

 

Varans skick när du skickar den i retur (gäller endast privatpersoner)
Du ansvarar för eventuell minskning av varans värde som beror på annan hantering av varan än vad som är nödvändigt för att bestämma varans art, egenskaper och funktion. Varan ska returneras i hel och säljbar förpackning.

 

Återbetalning av köpbeloppet (gäller endast privatpersoner)
Om du ångrar ditt köp återbetalar vi det belopp du har betalat till oss. Vid eventuell värdeminskning som du ansvarar för dras denna från köpbeloppet. Vi återbetalar dock inte fraktkostnaden.

Om du utnyttjar din ångerrätt återbetalar vi dig hela beloppet vi har mottagit från dig. Vi återbetalar dock inte leveranskostnaden. Vi genomför återbetalningen med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga betalningen, såvida du inte uttryckligen önskat något annat.

Vi kan hålla inne återbetalningen till dess att vi har mottagit varan i retur, så länge du inte innan dess uppvisat dokumentation på att du har returnerat den.

Om du ångrar ditt köp ska varan skickas till:
Avery Nordic, Valdemarshaab 11, 1. sal, 4600 Køge, Danmark

Du kan även ånga köpet genom att tydligt meddela och efter överenskommelse lämna varan personligen på ovanstående adress.

Vi tar inte emot paket utan leverans eller paket som skickas mot efterkrav.

 

Reklamationsrätt

Köp omfattas av bestämmelserna i Köplagen.

När du handlar hos oss som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Detta innebär att du endera kan få varan reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller reducering av priset, allt beroende på den aktuella situationen. Kravet är att reklamationen är

berättigad och att bristen inte uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller agerande som orsakat skadan.

När du handlar hos oss som företagskund har du 12 månaders reklamationsrätt. Detta innebär att du endera kan få varan reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller reducering av priset, allt beroende på den aktuella situationen. Kravet är att reklamationen är berättigad och att bristen inte uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller agerande som orsakat skadan.

Vid köp av både privatpersoner och företagskunder gäller att du ska reklamera inom ”rimlig tid” efter att du upptäckt varans fel. Om du reklamerar inom två månader efter att problemet upptäckts anses reklamationen vara utförd i rätt tid.

Om reklamationen godkänns återbetalar vi dina rimliga fraktkostnader, dvs. att varorna returneras till Avery Nordic med en standardleverans med valfri fraktfirma.

Expressleverans återbetalas ej, om inte något annat har avtalats med Avery Nordic i förväg. Varan ska alltid skickas tillbaka i försvarligt emballage och kom ihåg att få ett kvitto på din försändelse, så att vi kan återbetala dig för fraktkostnaderna.

Om du vill göra en reklamation ska du kontakta oss på tfn: 0721-869 869 eller skicka e-post till [email protected]

Varan skickas till:
Avery Nordic, Valdemarshaab 11, 1. sal, 4600 Køge, Danmark

När varan returneras ska du beskriva problemet så detaljerat som möjligt och skicka med eventuellt utskrivna ark. Vi tar inte emot paket utan leverans eller paket som skickas mot efterkrav.

 

Personuppgiftspolicy

Innan du kan sluta avtal med oss behöver vi få följande uppgifter av dig:

Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

För företagskunder krävs även företagsnamn och organisationsnummer vid önskemål om betalning via faktura.

Vi registrerar och lämnar vidare dina uppgifter för att kunna leverera varorna till dig. Vi lämnar uppgifterna till transportföretaget UPS, United Parcel Service, i enlighet med punkten Betalning och Leverans.

Personuppgifterna registreras hos CCL Label A/S och lagras i fem år. Därefter raderas informationen.

Utöver detta samarbetar vi med företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar uppgifterna uteslutande för vår räkning och får inte använda dem för egna ändamål. Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge tillräckligt skydd för din information.

Den dataansvarige på www.avery.se är CCL Label A/S.

Du har rätt att få information om vilka av dina uppgifter vi behandlar.

Om du menar att uppgifterna är felaktiga har du rätt att få dem ändrade. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det gäller t.ex. om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det syfte vi skulle använda dem i.

Du kan även kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid mot lagen. Du kan skriva till oss på:
[email protected]

Det är viktigt för oss att skydda och hantera dina uppgifter i enlighet med tillämpliga regler. Om du vill kan du läsa vår uppdaterade policy för hantering av personuppgifter här, som är upprättad i enlighet med Art. 13 GDPR General Data Protection Regulation

 

Klagorätt

Om du har klagomål rörande ditt köp ska du vända dig till Avery Nordics kundservice på tfn: 0721-869 869 eller e-postadress: [email protected]

Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till EU-kommissionens webbportal för klagomål: http://ec.europa.eu/odr